Klanten benaderen in het kader van zorgplicht.

Zorgplicht

Uitdaging
Klanten met risicovolle producten moesten worden gesproken in het kader van zorgplicht. Er lag hiervoor een uitdagende deadline van de AFM.

Opdracht
PFS is gevraagd om deze klanten te benaderen en te beoordelen of klanten uitgenodigd moesten worden, of dat er volstaan kon worden met een telefonische afspraak. Dit is projectmatig ingericht in samenspraak met de opdrachtgever.

Complexiteit
De grote hoeveelheid klanten in een zeer korte tijd benaderen. De afhandeling van de dossiers vond plaats via verschillende routes: met een afspraak, telefonische afspraak of alleen een brief.

Aanpak
PFS biedt een unieke propositie waarmee de klant volledig ontzorgd werd, bestaande uit een inhoudelijke kwalitatief hoogwaardige klantervaring, gecombineerd met een sterke focus op vastlegging en doorlooptijd. Dit leidt tot sneller resultaat en lagere kosten.

Resultaten

  • Acceptatie door opdrachtgever waarmee kwaliteit geborgd is.
  • Oplevering van afgeronde dossiers voor de gestelde einddatum.
  • Hoge klanttevredenheid.